Τελευταία νέα
-
ΣΧ.ΕΤΟΣ 2024-2025 Χαρακτηρισμός φοίτησης –συνέπειες
08 Οκτ 2024
-
ΣΥΝΔΕΜΟΙ WEBEX ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
23 Σεπ 2024
-
Αγιασμός στο 1ο ΕΠΑΛ Λαμίας
17 Σεπ 2024
-
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
29 Ιουν 2024
-
Σχολικό πρόγραμμα με τίτλο «Μια Βόλτα στα Χανιά, 5500 χρόνων»
15 Ιουν 2024
-
ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 2023-2024
22 Μαϊ 2024
-
ΔΡΑΣΗ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΑΤΥΧΗΜΑΤΩΝ
20 Απρ 2024
-
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΑΣΤΕΡΙ ΤΗΣ ΕΥΧΗΣ
20 Απρ 2024
-
Προετοιμασία για την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής e-εγγραφές για το σχολικό έτος 2024-2025
18 Απρ 2024
-
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΙΑΤΡΟ
18 Απρ 2024
-
4 ΑΠΡΙΛΗ 2024-Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας
07 Απρ 2024
-
ΚΟΠΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΤΙΚΗΣ ΠΙΤΑΣ ΤΗΣ Γ’ ΤΑΞΗΣ ΒΟΗΘΩΝ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΥΤΩΝ
15 Μαρ 2024
-
Η προκήρυξη διαγωνισμού για την εισαγωγή στις Σχολές Αξιωματικών και Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας
13 Μαρ 2024
-
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ
16 Δεκ 2023
-
Εκπαιδευτική εκδρομή στα Τρίκαλα
07 Δεκ 2023
Προτεινόμενα
Εκδήλωση σχετικά με τον Σχολικό Εκφοβισμό
Στο πλαίσιο του άξονα αξιολόγησης «Σχέσεις μεταξύ μαθητών» η ψυχολόγος του σχολείου κ. Κωνσταντίνα Καραγγέλη διοργάνωσε στις 31 Μαρτίου 2022 εκδήλωση με θέμα «Το Φαινόμενο του Σχολικού Εκφοβισμού».
Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση σχετική με τον σχολικό εκφοβισμό, παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού, δανεισμένο από το «Χαμόγελο του Παιδιού» και στο τέλος συζήτηση με τους μαθητές. Τα θέματα που παρουσιάστηκαν στην ομιλία σχετίζονταν με τις παρακάτω ενότητες: ορισμός και βασικά χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού, πρόσωπα που συμμετέχουν και χαρακτηριστικά που φέρουν όταν εμπλέκονται στο φαινόμενο, στατιστικά δεδομένα του φαινομένου που αφορούν την Ελλάδα, συνέπειες και τρόποι αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού. Στη συνέχεια, προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό στο οποίο παρουσιάστηκαν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, μέσω των οποίων αναδεικνύονταν όλες οι πτυχές του φαινομένου.
Μετά την ολοκλήρωση αυτών, ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές, η οποία στόχευε στην ευαισθητοποίησή τους σχετικά με το νοσηρό αυτό φαινόμενο που εκδηλώνεται, δυστυχώς, ακόμη και στους κόλπους του σχολείου. Επίσης, μέσω της τεχνικής του παιχνιδιού ρόλων (role playing) οι μαθητές μπόρεσαν να λάβουν τη θέση των παιδιών που έχουν βιώσει εκφοβισμό κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Τέλος, συνειδητοποίησαν ότι κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει ρόλο και ευθύνη για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Ωστόσο, θα πρέπει όλοι να συνεργαστούν και να συνδράμουν στην εξάλειψη του φαινομένου. Αφού η αιτιολογία του εκφοβισμού είναι πολυπαραγοντική και η αντιμετώπισή του θα πρέπει να είναι πολυεπίπεδη.
ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Η εκπαιδευτικός ΠΕ 87.08, Φουντούκη Ελένη και συντονίστρια της δράσης, η οποία υλοποιήθηκε στα πλαίσια της αξιολόγησης για τον άξονα: "Σχέσεις μεταξύ μαθητών -μαθητριών - Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού", ευχαριστεί θερμά τον σχολικό ψυχολόγο, Κυργιόπουλο Ιωάννη, ο οποίος σε ομιλία του στο 1ο ΕΠΑΛ ενημέρωσε και ευαισθητοποίησε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης της σχολικής βίας και εκφοβισμού. Παρακάτω παρατίθεται σχετικό ενημερωτικό υλικό μέσω παρουσίασης του ειδικού ψυχολόγου σε Powerpoint.
Η εκπαιδευτικός ΠΕ 87.08 και
συντονίστρια της δράσης
Φουντούκη Ελένη
ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΖΩΓΡΑΦΙΑ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ
Η εκπαιδευτικός ΠΕ 87.08, Φουντούκη Ελένη και συντονίστρια της δράσης, η οποία υλοποιήθηκε στα πλαίσια της αξιολόγησης για τον άξονα: "Σχέσεις μεταξύ μαθητών -μαθητριών. Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού", που αφορά την εικαστική παρέμβαση - ζωγραφιά στον τοίχο του προαύλιου χώρου του σχολείου με τίτλο: "ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ - ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ", ευχαριστεί θερμά τους μαθητές, που συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της δραστηριότητας με ιδιαίτερη ευαισθησία και περισσή προθυμία.
Κατ'αρχήν, ευχαριστώ την μαθήτρια του ΒΥ1 Βαλεντίνα Καράι, η οποία σχεδίασε και ζωγράφισε το θέμα της δράσης, με την πολύτιμη βοήθεια της μαθήτριας του ΒΥ1 Αμαλίας Κουραβάνα, καθώς επίσης και τους μαθητές του Γ2 Θέο Φάνη, του ΒΥ2 Τριανταφυλλόπουλο Παναγιώτη και ΤΟΥ Γ1 Γεμενή Φάνη για το χρωματισμό του τοίχου. Τέλος, ευχαριστώ την Διεύθυνση του Σχολείου για την χορήγηση των υλικών βαφής.
Η εκπαιδευτικός ΠΕ 87.08 και
συντονίστρια της δράσης
Φουντούκη Ελένη
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ "ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ"
Στις 22 Μαρτίου 2022 το 1ο ΕΠΑ.Λ. Λαμίας πραγματοποίησε δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη».
H δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα και στο πλαίσιο της εργασίας Math Day του προγράμματος eTwinning «EDU and TECH WORLD» που υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας.
Το πείραμα αυτό έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα 10 πιο όμορφα πειράματα στην ιστορία της φυσικής!
Σκοπός του πειράματος είναι ο υπολογισμός της ακτίνας της Γης με τη χρήση απλών υλικών και υπολογισμών.
Λίγα λόγια για την ιστορία του πειράματος
Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, όπου σε έναν πάπυρο διάβασε ότι το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου (θερινό ηλιοστάσιο), στα νότια όρια της πόλης Συήνη (Ασσουάν), οι κατακόρυφοι στύλοι δεν ρίχνουν καθόλου σκιά και ο Ήλιος καθρεφτίζεται ακριβώς στον πυθμένα ενός πηγαδιού (δηλαδή, βρίσκεται στο Ζενίθ του τόπου). Ως επιστήμονας, λοιπόν, ο Ερατοσθένης διερωτήθηκε, εάν συμβαίνει το ίδιο ταυτόχρονα και σε μια άλλη πόλη πχ. στην Αλεξάνδρεια. Όμως στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα και ώρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά.
Αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δυο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δυο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβαίνει; Την απάντηση έδωσε ο Ερατοσθένης υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική. Αυτό το συμπέρασμα είναι, προφανώς, θεμελιώδους σημασίας και επιπλέον επέτρεψε στον Ερατοσθένη να προσδιορίσει την ακτίνα και το μήκος της περιφέρειάς της Γης. Πραγματικά, από το μήκος της σκιάς υπολογίζεται αμέσως η διαφορά των γεωγραφικών πλατών των δύο πόλεων, ίση περίπου με 7 μοίρες. Επειδή η απόσταση των δύο πόλεων ήταν γνωστή από αφηγήσεις βηματιστών και ίση περίπου με 800 Km (φημολογείται ότι ο Ερατοσθένης μίσθωσε βηματιστές για τη μέτρησή της), η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε ίση με 40000 Km.
Αυτή είναι η σωστή απάντηση και ο Ερατοσθένης την έδωσε χρησιμοποιώντας ως μόνα εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και επινοητικότητα. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου πριν από 2,5 χιλιετίες. Άρα, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μέτρησε τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι’ αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας. (Πηγή: ΕΚΦΕ Σερρών)
Στο πείραμα συμμετείχαν συνολικά 22 μαθητές οι οποίοι, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, υπολόγισαν την περίμετρο και την ακτίνας της γης με πολύ μεγάλη ακρίβεια (περίπου 96,1%).