Καλωσήρθατε στην Ιστοσελίδα μας!

Ο ιστότοπός μας είναι μια προσπάθεια του 1ου ΕΠΑΛ Λαμίας να έχει παρουσία στη διαδικτυακή εκπαιδευτική κοινότητα.

Εδώ μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για το Επαγγελματικό Λύκειο και τις προοπτικές των αποφοίτων, καθώς και να ενημερωθείτε για τη λειτουργία και τις εκδηλώσεις του σχολείου.

Σκοπός μας είναι η συγκεκριμένη ιστοσελίδα να αποτελέσει έναν χρηστικό χώρο, τόσο για τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό, όσο και για την τοπική κοινωνία.

Σε περίπτωση όμως που δεν βρίσκετε εδώ τις πληροφορίες που αναζητείτε, μη διστάσετε να έρθετε σε επικοινωνία μαζί μας. Κάθε καλόπιστο σχόλιο-πρόταση είναι ευπρόσδεκτο.

Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας.

 

Τομείς και Ειδικότητες που ισχύουν στο Νέο ΕΠΑΛ

Διέξοδοι που υπάρχουν για τους απόφοιτους της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων

Πρόγραμμα Πανελλαδικών Εξετάσεων Ημερήσιων και Εσπερινών ΕΠΑΛ 2025.

Πρόγραμμα

Ύλη Πανελλαδικών

Ε­ξε­τα­στέ­α ύ­λη 2024-25 των Πα­νελ­λα­δι­κά ε­ξε­τα­ζο­μέ­νων μα­θη­μά­των της Γ τά­ξης ΕΠΑΛ.

Ύλη Πανελλαδικών

Ύλη Γενικής Α, Β και Γ τάξης

Ε­ξε­τα­στέ­α ύ­λη 2024-25 των μα­θη­μά­των Γε­νι­κής Παι­δεί­ας της A, B και Γ τά­ξης ΕΠΑΛ.

Ύλη Γενικής Παιδείας

Εβδ. Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Δείτε εδώ το εβδομαδιαίο Ωρολόγιο πρόγραμμα.

 

Ωρολόγιο Πρόγραμμα

Τελευταία νέα

 

Προτεινόμενα

Εκδήλωση σχετικά με τον Σχολικό Εκφοβισμό

                                                   

 

Στο πλαίσιο του άξονα αξιολόγησης «Σχέσεις μεταξύ μαθητών» η ψυχολόγος του σχολείου κ. Κωνσταντίνα Καραγγέλη  διοργάνωσε στις 31 Μαρτίου 2022 εκδήλωση με θέμα «Το Φαινόμενο του Σχολικού  Εκφοβισμού».

            Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκε παρουσίαση σχετική με τον  σχολικό εκφοβισμό, παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού, δανεισμένο από το «Χαμόγελο του Παιδιού» και στο τέλος συζήτηση με τους μαθητές. Τα θέματα που παρουσιάστηκαν στην ομιλία σχετίζονταν με τις παρακάτω ενότητες: ορισμός και βασικά χαρακτηριστικά του σχολικού εκφοβισμού, πρόσωπα που συμμετέχουν και χαρακτηριστικά που φέρουν όταν εμπλέκονται στο φαινόμενο, στατιστικά δεδομένα του φαινομένου που αφορούν την Ελλάδα, συνέπειες και τρόποι αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού. Στη συνέχεια, προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό στο οποίο παρουσιάστηκαν περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, μέσω των οποίων αναδεικνύονταν   όλες οι πτυχές του φαινομένου.

Μετά την ολοκλήρωση αυτών, ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές, η οποία στόχευε στην ευαισθητοποίησή τους  σχετικά με το νοσηρό αυτό φαινόμενο που εκδηλώνεται, δυστυχώς, ακόμη και στους κόλπους του σχολείου.   Επίσης,  μέσω της  τεχνικής  του παιχνιδιού ρόλων (role playing) οι  μαθητές μπόρεσαν να λάβουν τη θέση των παιδιών που έχουν βιώσει εκφοβισμό κι αυτό  είχε ως αποτέλεσμα τη καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Τέλος, συνειδητοποίησαν ότι κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας έχει ρόλο και ευθύνη για την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Ωστόσο, θα πρέπει όλοι να συνεργαστούν και να συνδράμουν στην εξάλειψη του φαινομένου. Αφού η αιτιολογία του εκφοβισμού είναι πολυπαραγοντική και η αντιμετώπισή του θα πρέπει να είναι πολυεπίπεδη.

 

ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

 

Η εκπαιδευτικός ΠΕ 87.08, Φουντούκη Ελένη και συντονίστρια της δράσης, η οποία υλοποιήθηκε στα πλαίσια της αξιολόγησης για τον άξονα: "Σχέσεις μεταξύ μαθητών -μαθητριών - Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού", ευχαριστεί θερμά τον σχολικό ψυχολόγο, Κυργιόπουλο Ιωάννη, ο οποίος σε ομιλία του στο 1ο ΕΠΑΛ ενημέρωσε και ευαισθητοποίησε τους εκπαιδευτικούς του σχολείου σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης της σχολικής βίας και εκφοβισμού. Παρακάτω παρατίθεται σχετικό ενημερωτικό υλικό μέσω παρουσίασης του ειδικού ψυχολόγου σε Powerpoint.

 

Η εκπαιδευτικός ΠΕ 87.08 και
συντονίστρια της δράσης

Φουντούκη Ελένη

https://docs.google.com/presentation/d/1qmpd0c0ZTQdEJ9AOzCla5xACt_2NHibF/edit?usp=sharing&ouid=106641915423594135170&rtpof=true&sd=true

ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - ΖΩΓΡΑΦΙΑ

 

 

 

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ

 

Η εκπαιδευτικός ΠΕ 87.08, Φουντούκη Ελένη και συντονίστρια της δράσης, η οποία υλοποιήθηκε στα πλαίσια της αξιολόγησης για τον άξονα: "Σχέσεις μεταξύ μαθητών -μαθητριών. Πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού", που αφορά την εικαστική παρέμβαση - ζωγραφιά στον τοίχο του προαύλιου χώρου του σχολείου με τίτλο: "ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ - ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ", ευχαριστεί θερμά τους μαθητές, που συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της δραστηριότητας με ιδιαίτερη ευαισθησία και περισσή προθυμία.

 Κατ'αρχήν, ευχαριστώ την μαθήτρια του ΒΥ1 Βαλεντίνα Καράι, η οποία σχεδίασε και ζωγράφισε το θέμα της δράσης, με την πολύτιμη βοήθεια της μαθήτριας του ΒΥ1 Αμαλίας Κουραβάνα, καθώς επίσης και τους μαθητές του Γ2 Θέο Φάνη, του ΒΥ2 Τριανταφυλλόπουλο Παναγιώτη και ΤΟΥ Γ1 Γεμενή Φάνη για το χρωματισμό του τοίχου. Τέλος, ευχαριστώ την Διεύθυνση του Σχολείου για την χορήγηση των υλικών βαφής.

 

Η εκπαιδευτικός ΠΕ 87.08 και

 

συντονίστρια της δράσης

 

Φουντούκη Ελένη

 

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ ΣΤΗ ΔΡΑΣΗ "ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΟΥ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ"

Στις 22 Μαρτίου 2022 το 1ο ΕΠΑ.Λ. Λαμίας πραγματοποίησε δράση με τίτλο: «Το Πείραμα του Ερατοσθένη».

H δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα και στο πλαίσιο της εργασίας Math Day  του προγράμματος eTwinning «EDU and TECH WORLD»  που υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας.

Το πείραμα αυτό έχει χαρακτηριστεί ως ένα από τα 10 πιο όμορφα πειράματα στην ιστορία της φυσικής!

Σκοπός του πειράματος είναι ο υπολογισμός της ακτίνας της Γης με τη χρήση απλών υλικών και υπολογισμών.

Λίγα λόγια για την ιστορία του πειράματος

Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, όπου σε έναν πάπυρο διάβασε ότι το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου (θερινό ηλιοστάσιο), στα νότια όρια της πόλης Συήνη (Ασσουάν), οι κατακόρυφοι στύλοι δεν ρίχνουν καθόλου σκιά και ο Ήλιος καθρεφτίζεται ακριβώς στον πυθμένα ενός πηγαδιού (δηλαδή, βρίσκεται στο Ζενίθ του τόπου). Ως επιστήμονας, λοιπόν, ο Ερατοσθένης διερωτήθηκε, εάν συμβαίνει το ίδιο ταυτόχρονα και σε μια άλλη πόλη πχ. στην Αλεξάνδρεια. Όμως στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα και ώρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά.
Αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δυο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δυο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβαίνει; Την απάντηση έδωσε ο Ερατοσθένης υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη αλλά σφαιρική. Αυτό το συμπέρασμα είναι, προφανώς, θεμελιώδους σημασίας και επιπλέον επέτρεψε στον Ερατοσθένη να προσδιορίσει την ακτίνα και το μήκος της περιφέρειάς της Γης. Πραγματικά, από το μήκος της σκιάς υπολογίζεται αμέσως η διαφορά των γεωγραφικών πλατών των δύο πόλεων, ίση περίπου με 7 μοίρες. Επειδή η απόσταση των δύο πόλεων ήταν γνωστή από αφηγήσεις βηματιστών και ίση περίπου με 800 Km (φημολογείται ότι ο Ερατοσθένης μίσθωσε βηματιστές για τη μέτρησή της), η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε ίση με 40000 Km.
Αυτή είναι η σωστή απάντηση και ο Ερατοσθένης την έδωσε χρησιμοποιώντας ως μόνα εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και επινοητικότητα. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου πριν από 2,5 χιλιετίες. Άρα, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μέτρησε τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι’ αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας. (Πηγή: ΕΚΦΕ Σερρών)

Στο πείραμα συμμετείχαν συνολικά 22 μαθητές οι οποίοι, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας, υπολόγισαν την περίμετρο και την ακτίνας της γης με πολύ μεγάλη ακρίβεια (περίπου 96,1%).

   

 

 Εκδηλώσεις

 

 

Την Τετάρτη ,11 Σεπτεμβρίου 2024,  υποδεχτήκαμε με χαρά τους μαθητές  του σχολείου μας  για την καθιερωμένη τελετή του   Αγιασμού, παράδοση που σηματοδοτεί την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.  Η τελετή έλαβε χώρα  στον προαύλιο χώρο  του σχολείου μας  από τον σεβασμιότατο  ιερέα της ενορίας του Αγίου Αθανασίου της πόλης μας.  Στη συνέχεια ακολούθησε ομιλία της διευθύντριας του σχολείου μας, κυρίας Καραμήτσου Αθανασίας, στην οποία τονίστηκε η σημασία της συνεργασίας και της προσπάθειας στην επίτευξη προσωπικών και συλλογικών στόχων και αναγνώστηκε το μήνυμα του Υπουργού Παιδείας. Τέλος, η διεύθυνση του σχολείου καθώς και ο σύλλογος διδασκόντων ευχήθηκαν σε όλους καλή και δημιουργική σχολική χρονιά!

 

 

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

 

 

Με αφορμή την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, επισκέφτηκε το σχολείο μας, η κ. Κατερίνα Σωτηρίου, Κτηνίατρος. Η κ. Κατερίνα Σωτηρίου μας μίλησε για τα δικαιώματα των ζώων, απάντησε σε ερωτήσεις των μαθητών  σχετικά με την φροντίδα ενός ζώου και τι πρέπει να κάνουμε αν βρούμε στο δρόμο ένα πληγωμένο ζώο.  Τέλος μας παρακίνησε να σκεφτόμαστε τα αδέσποτα και την περίθαλψη τους. Η ομιλία της έκλεισε με την ευχή πως η νέα γενιά θα είναι πιο ευαισθητοποιημένη στο θέμα των αδέσποτων ζώων. Την ευχαριστούμε πολύ!

 

 

 

Την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας πραγματοποίησε το τμήμα της Γ’ τάξης Βοηθών Φυσικοθεραπευτών , την Τρίτη 30 Ιανουαρίου, ανήμερα της Γιορτής των Τριών Ιεραρχών.

 

Ευχόμαστε Καλή χρονιά και καλή πρόοδο  στους μαθητές μας.

 

 

Την Τρίτη 24/1/2023 πραγματοποιήθηκε στους χώρους του εργαστηρίου Φυσικοθεραπείας η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Καλή χρονιά με υγεία  σε όλους!!!

 

 

Περισσότερα…